Zastosowanie bramek VoIP
Wychodząc naprzeciw Państwa licznym zapytaniom dotyczącym użycia konkretnych modeli bramek VoIP przygotowaliśmy przykładowe scenariusze ich wykorzystania uwzględniając w nich Państwa potrzeby oraz rodzaj posiadanego łącza internetowego.
Scenariusz - 1
posiadam Neostradę TP (min. opcja 512) bez routera oraz publiczny numer telefonu PSTN
Polecamy:
- DrayTek Vigor 2500V - podstawowy model bramki VoIP z routerem oraz switchem
- DrayTek Vigor 2700V - bramka z dwoma portami FXS, funkcje QoS oraz VPN, obsługa 6 SIP operatorów jednocześnie (wersja z WiFi - Vigor 2700VG)
Przykładowe rozwiązanie VoIP dla domu - Neostrada TP wraz z DrayTek Vigor 2500V
Zalety rozwiązania:
- używanie tego samego aparatu telefonicznego do odbierania i wykonywania połączeń przez tradycyjna linię telefoniczną
- połączenia wychodzące realizowane są przez operatora VoIP (np. internetcalls.com - 300 darmowych minut w tygodniu, easycall.pl - polski operator VoIP)
- w przypadku awarii łącza internetowego mamy zawsze możliwość wykonania połączenia przez tradycyjną linie telefoniczną
- możliwość prowadzenia rozmów VoIP bez potrzeby włączania komputera, czy też instalowania na nim oprogramowania.
Ceny detaliczne urządzeń znajdą Państwo na naszej stronie:
bramki VoIP - cennik
Scenariusz - 2
posiadam Neostradę TP (min. opcja 512) wraz z prostym routerem z modemem ADSL (np. Repotec IP4800) oraz publiczny numer telefonu PSTN
Polecamy:
- bramka VoIP Planex VTL-AT110 - bramka VoIP z portem PSTN oraz jednym portem FXS
- DrayTek Vigor 2700V - rezygnujemy z posiadanego routera i zastępujemy go jednym urządzeniem DrayTek (router, modem ADSL, bramka VoIP, switch)
Zalety rozwiązania:
- używanie tego samego aparatu telefonicznego do odbierania i wykonywania połączeń przez tradycyjna linię telefoniczną
- połączenia wychodzące realizowane są przez operatora VoIP (np. internetcalls.com - 300 darmowych minut w tygodniu, easycall.pl - polski operator VoIP)
- w przypadku awarii łącza internetowego mamy zawsze możliwość wykonania połączenia przez tradycyjną linie telefoniczną
- możliwość prowadzenia rozmów VoIP bez potrzeby włączania komputera, czy też instalowania na nim oprogramowania
- niski koszt zakupu bramki Planex VTL-AT110
Scenariusz - 3
posiadam Neostradę TP (min. opcja 512) bez numeru telefonu PSTN
Polecamy:
- DrayTek Vigor 2500V - podstawowy model bramki VoIP z routerem oraz switchem
- DrayTek Vigor 2700V - rezygnujemy z posiadanego routera i zastępujemy go jednym urządzeniem DrayTek (router, modem ADSL, bramka VoIP, switch)
Zalety rozwiązania:
- uzyskujemy tradycyjny numer zwrotny PSTN od jednego z polskich operatorów VoIP (opłata ok. 5zł rocznie - zależna od operatora)
- brak abonamentu telefonicznego
- niskie koszty rozmów (ok. 6gr za min)
- możliwość prowadzenia darmowych rozmów wewnątrz sieci
- praktycznie darmowe rozmowy z numerami stacjonarnymi w PL i większości krajów EU przy wykorzystaniu zagranicznego operatora np. internetcalls.com - zobacz szczegóły
Ceny detaliczne urządzeń znajdą Państwo na naszej stronie:
bramki VoIP - cennik
Scenariusz - 4
posiadam łącze internetowe z TV kablowej (min. przepustowość 512kbps) oraz numer telefonu PSTN
Polecamy:
- bramka VoIP Planex VTL-AT110 - bramka VoIP z portem PSTN oraz jednym portem FXS, funkcja routera z QoS
- DrayTek Vigor 2200V - router z bramka VoIP z wbudowanym switchem 4 port oraz portem PSTN oraz FXS.
Zalety rozwiązania:
- używanie tego samego aparatu telefonicznego do odbierania i wykonywania połączeń przez tradycyjna linię telefoniczną
- brak abonamentu telefonicznego
- niskie koszty rozmów (ok. 6gr za min)
- możliwość prowadzenia darmowych rozmów wewnątrz sieci
- praktycznie darmowe rozmowy z numerami stacjonarnymi w PL i większości krajów EU przy wykorzystaniu zagranicznego operatora np. internetcalls.com - zobacz szczegóły
- niskie koszta zakupu bramki Planex VTL-AT110 (ok. 200zl + VAT) - zyskujemy funkcje routera z DHCP i NAT do podziału Internetu na inne komputery w domu
Ceny detaliczne urządzeń znajdą Państwo na naszej stronie:
bramki VoIP - cennik
- Dla firmy, VoIP dla firm i korporacji
Ze względu na mnogość scenariuszy wdrożeń VoIP w firmach, organizacjach oraz korporacjach przedstawiamy ogólna ofertę dotycząca usług VoIP. Szczegółowe projekty realizujemy po analizie potrzeb oraz posiadanego sprzętu telekomunikacyjnego przez Klienta.
Nasza oferta telefonii IP kierowana jest głównie do firm które:
- posiadają oddziały, filie, biura lokalne, przedstawicielstwa - tzn. mają rozproszoną strukturę organizacyjną,
- posiadają pracowników działających w terenie poza siedzibą firmy,
- mają stałych kontrahentów, z którymi są w częstym kontakcie telefonicznym,
- wykonują duża ilość połączeń międzynarodowych oraz międzymiastowych.
Schamat zastosowania telefonii IP w firmie z centralą PBX oraz odległym oddziałem.
Należy podkreślić, że proponowane przez nas rozwiązania mogą być wdrożone w oparciu o istniejącą w Państwa firmie infrastrukturę telekomunikacyjną i sieciową. W wyniku wdrożenia rozwiązań VoIP nastąpi zwiększenie funkcjonalności Państwa systemu teleinformatycznego. Nasze urządzenia są proste w obsłudze, nie zachodzi więc potrzeba szkolenia kadry.
Prosimy zapoznać sie równiez z artukułami dotyczącymi zastosowań VoIP w oparciu o urządzenia DrayTek: